Paekakariki en Taupo

4 april 2017 - Taupo, Nieuw-Zeeland

We beginnen na de boottocht te rijden naar de camping op een half uur van Wellington in Paekakariki. Eerlijk is eerlijk.....het is even wennen. Het Noordereiland is duidelijk een stuk dichter bevolkt, drukker en het weer zit ook niet echt mee. Er staan ook geen dingen op ons lijstje om te bekijken onder in het Noordereiland.

Aanvankelijk zouden we de volgende dag naar het begin van 'the forgotten highway' rijden. Een tocht van 3,5 uur (in ons geval dus 5) en de dag daarna weer een tocht van dezelfde lengte. We denken er nog eens goed overna en hebben eigenlijk geen zin om twee dagen achter elkaar langer te rijden. Bovendien zouden we graag wat meer dagen in Taupo en Rotorua willen hebben, omdat we daar toch best veel willen zien.

We besluiten richting Taupo te rijden en te kijken hoever we komen. In Turangi even naar de I-Site (VVV van Nieuw zeeland) om wat info in te winnen. Het staartje van de Cycloon Debby lijkt de komende dagen over het Noordereiland te gaan dus er wordt veel regen voorspelt. Alle wandelingen in het beroemde nationale park (vooral bekent door The Lord of the rings) zijn geannuleerd. Het rijden gaat eigenlijk best lekker en Taupo is nog maar 40 minuutjes. We rijden door.

In Taupo belandden we uiteindelijk op misschien wel de leukste camping tot nu toe. Heel simpel, maar weer met veel dieren die veelal lekker los lopen. Max kijkt zijn ogen uit. We parkeren naast het weiland zodat Max de schapen vanuit zijn bed kan zien.

De regen blijft gelukkig nog even uit. Ook als we wakker worden schijnt de zon. Voordat we verder rijden naar Rotorua doen we bij de camping de Thermal walk. Een bijzondere wandeling. We hebben nog nooit zoiets gezien.....of geroken. Het stinkt naar rotte ei.

Heel Rotorua schijnt zo te ruiken dus neuzen dicht!

1. Irene en Evert:
    4 april 2017
    ALLEMACHTIG PRACHTIG EN BLIJF GENIETEN!!!!!!!!
  2. Jantine:
    4 april 2017
    Fantastisch!! Blijf genieten! Heerlijk in Taupo!
  3. Sanneke:
    5 april 2017
    Super!!! Leuk om alles weer te lezen!!
  4. Andrea:
    5 april 2017
    Prachtig zeg! Geniet!
  5. Carolina:
    6 april 2017
    Wat een leuk verhaal weer, samen met prachtige foto's.
    Nog veel plezier !!
  6. Anna:
    11 april 2017
    Aah leuk zeg!! Lekkere koffie, geweldig uitzicht en dieren!! Wat wil je nou nog meer?;) (tja misschien geen knijper op je neus )