Hobbiton, Takapuna, Whangarei en the bay of islands

10 april 2017 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Voordat we bij Jenny wegreden zagen we op het nieuws dat het staartje van de cycloon Debby toch behoorlijk wat schade had aangericht. De weg waar wij gisteren reden is gesloten en ook het gebied waar we vandaag naar toe willen ( coromandel) is waarschijnlijk moeilijk toegangelijk. Na wat info vergaard te hebben bij de I-site op weg naar Hobbiton besluiten we dat het verstandiger is niet naar Coromandel te gaan. Althans, nu niet. Misschien doen we dat als laatst nog. In plaats daarvan gaan we eerst naar het noorden van het noordereiland, maarrrrrrrr niet voordat Willy Hobbiton gezien heeft. Bibi weet niet wat Hobbits zijn en Max is nog bijna een Hobbit dus die gaan niet mee.

Normaal is Willy niet van de tours, maar deze was top! Alles is zo goed onderhouden. Los van het Hobbitdorp is de natuur prachtig! En geluk had Willy ook, want alleen tijdens haar tour scheen de zon. Daarna ging het weer gewoon regenen.

Na het slaapje van Max rijden we verder en komen uiteindelijk tot Takapuna, iets boven Auckland. Onderweg zien we de schade van de regen. Een kleine landslide en heel veel ondergelopen weilanden. Er schijnt ook even veel regen gevallen te zijn als normaal in een half jaar. De camping waar we belandden ligt mooi aan het water. Echter zullen wij er alleen slapen en ontbijten.

De dag daarna door naar Whangarei. Een mooie tussenstop opweg naar The bay of islands. We bekijken hier de Whangarei falls.

Helaas blijft het regenen en is dat bij the bay of islands niet anders. Weer een heerlijke camping aan het water, maar van de beroemde mooie eilandjes met hun blauwe water zien we helaas niks. Hier is toch echt zon voor nodig. Ook de volgende dag regent het.  Ach, je kan niet alles hebben. Volgens de voorspellingen wordt het de dag daarna mooi. We besluiten dit niet af te wachten bij the bay of islands, maar door te rijden richting Cape Reinga zodat we dit hopelijk in volle zon kunnen bekijken.

Duimen maar!

Ow ja, Max is in zijn nopjes met het weer. Nu hij kan lopen heeft hij de plassen ontdekt en kan er lekker in stampen!

1. Marion:
    10 april 2017
    Geweldig landschap weer!!!!!
  2. Anna:
    11 april 2017
    Mooie foto's weer!! Wouw! En jaloers op Willie en het hobbitsdorp! Geweldig!!:):) en regenplassen zijn nou eenmaal top!!;)
  3. Martin Mötter:
    13 april 2017
    Bedankt voor de kaart! Erg Leuk dat ik mee mocht! Wat een fantastische ervaring! :-)