Laatste week Nieuw Zeeland

29 april 2017 - Zuid-Beijerland, Nederland

Na wat problemen met internet in Nieuw Zeeland en problemen op de site dan eindelijk de afsluiting van onze reis.

We zijn inmiddels een kleine week thuis en proberen langzaam weer te wennen aan het leven hier. Wennen is het zeker, maar het brengt ons veel moois. Meteen de wetenschap dat het kindje in de buik gezond is en het is een meisje! Verder veel lieve vrienden en familie weer gezien wat je toch mist op reis.

De laatste week in Nieuw Zeeland lukte het toch nog om naar de Coromandel te gaan. De cycloon had dat gebied net niet geraakt en wonder boven wonder was het overwegend lekker weer! Onze eerste stop was een camping bij Hot water beach. Je kunt daar een kuil graven waarna er vanzelf heet water omhoog komt en je een soort hot pool hebt. Het was net pasen dus giga druk. Toch zijn we even gaan voelen. Max ging helemaal los in zijn eigen waterplas. Mensen dachten dat het een heerlijke hotpool was, maar het water was ijskoud. Voor Max maakte dat geen verschil. Daarna met een grote glimlach spelen onder het kraantje. Toen hij begon te rillen hebben we hem toch maar lekker ingepakt en zijn we gauw gaan douchen.

Een bezoek aan Cathedral cove kon helaas niet doorgaan. De weg was geblokkeerd door de cycloon. We besloten daarom af te zakken naar Waihi beach. Daar hebben we nog even heerlijk genoten van het strand voordat we terug gingen naar de camping in Orewa. Hier zijn we drie nachten gebleven om alles een beetje klaar te maken voor vertrek. Op de laatste regenachtige dag zijn we ook nog even naar de Auckland Zoo gegaan. Toch gek die laatste dagen. Aan de ene kant ben je ver van huis, maar aan de andere kant ben je thuis voordat je het weet.

Na het inleveren van de camper sliepen we nog 1 nachtje in een airport hotel om de volgende dag terug te vliegen naar Nederland. Max heeft in totaal, maar 3 uur geslapen waardoor hij liep als een dronkenlap en om de haveklap de slappelach had. Verder was hij lief en rustig als altijd wat ons ontzettend trots maakt.

We kijken terug op een hele toffe reis en bijzondere tijd. We hebben elkaar nog beter leren kennen en hebben genoten van de tijd met elkaar. Voor iedereen die ooit zoiets wil doen....wacht niet te lang en ga gewoon. Eenmaal op weg loopt het vanzelf en brengt het je zoveel moois!

1. Marion:
    30 april 2017
    Leuk hoor al die verhalen met foto's erbij! Jullie hebben een geweldig mooie reis gemaakt. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.Op naar het volgende avontuur, ditmaal wat dichter bij huis!
  2. Irene en Evert:
    30 april 2017
    Eind goed, al goed en bedankt voor de mooie verhalen en foto's! Wij waanden ons zelf op reis door NZ en dat werd nog versterkt omdat vorige week nog een vriend van ons uit Auckland over kwam. Geniet van thuis en helemaal fijn dat jullie meisje zich goed ontwikkeld. Liefs en groetjes
  3. Gitva:
    30 april 2017
    Ik ga jullie avonturen missen, heb ervan genoten!