Mount Cook en Lake Wanaka

22 maart 2017 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

Met de nieuwe camper vertrekken we naar Mount Cook. Het plan is om daar op een DOC camping te gaan staan. Vaak heel goedkoop, mooie locatie alleen geen faciliteiten. Eenmaal aangekomen is het bewolkt (gelukkig hebben we de berg eerder al gezien) en voelt Bibi zich niet op dr plek. We besluiten om daarom niet te blijven en een stukje terug te rijden.

We belandden bij Glentanner Holidaypark. Een teletubie achtige camping, met groene heuveltjes en konijntjes. We merken sowieso dat ons aanvankelijke plan om op primitieve campings te gaan staan misschien geen stand gaat houden. We hechten opzicht niet aan luxe, maar de grotere campings brengen ook meer gezelligheid en mensen met zich mee. Bovendien treffen we daar ook vaak kinderen aan wat weer leuk is voor Max. We zullen zien en gewoon lekker kiezen waar we ons het fijnste bij voelen.

Na Glentanner vertrekken we naar Lake Wanaka. We zijn van plan hier drie nachten te blijven. De route is mooi en sinds lange tijd ook weer nieuw! Het weer zit nog steeds ontzettend mee. Dat hadden we van te voren toch echt niet gedacht! In Wanaka vooral rustig aan doen en lekker genieten aan het water.  Wel bezochten we nog het Puzzling world museum. Een museum met allerlei illusies. Max vond er weinig aan dus het was kort genieten. Ook had Max weer enorme sjans met Aziaten. Na een glimlach kreeg hij een zak koekjes, een zak chocolaatjes en een reep. We dachten dat het een grap was, maar hij mocht het echt houden haha.

Na twee nachten zijn we eigenlijk wel weer klaar voor een ritje. Hoever we zullen rijden weten we nog niet. In ieder geval niet verder dan het plaatsje Haast.

1. Marion:
    22 maart 2017
    Leuke verhalen meiden! Oh, ik moet de foto's nog bekijken!
  2. Opa int Veld.:
    22 maart 2017
    Mooi Verslag van jullie Vakantie en vooral Mooie Fotos.Ga zo door zou ik zeggen .Groetjes.
  3. Jantine:
    22 maart 2017
    Wat fijn dat jullie zo genieten! Jaloers in alle opzichten, hihi. Lekker even rustig aan doen in Wanaka en genieten van jullie grote camper. Fijn zeg! En op je gemakje naar "Haast"!
  4. Anna:
    30 maart 2017
    Super leuk om jullie verhalen zo mee te lezen. En lekker naar jezelf en je gevoel luisten! Goed bezig!!:)Ik vond het puzzeling world museum echt te gek! Heb er ook leuke puzzels voor thuis gekocht en een puzzel ring! Geniet dames en Max!:)