Milford Sound

15 maart 2017 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Rond het middaguur zijn we in Te Anau aangekomen. We blijven hier 1 nacht in een cabin, dan een nachtje Milford Sound en vervolgens weer een nachtje in de cabin in Te Anau. In Te Anau zelf hebben we verder geen plannen.

Zondagmorgen 12 maart vertrokken om naar Milford Sound te rijden. Een regenachtige en bochtige dag. Veel haarspeldbochten en Bibi heeft voor het eerst weer eens last van haar wagenziekte. Gelukkig hebben we de bergen overleefd en hebben we geen overgeefzakjes te voorschijn hoeven te toveren.

Onderweg hebben we helaas niet veel kunnen zien vanwege de regen, maar we hebben al zoveel geluk gehad met het weer dat je ons niet hoort klagen. Duimen draaien dat het morgen door is wanneer we om 9:00 meegaan met de boot door Milford Sound.

De volgende ochtend hebben we geluk! Het is droog weer! We starten de boottocht en eerlijk gezegd merken we gelijk dat het niet ons ding is. Max is niet echt in z'n hum, Bibi wordt wat misselijk en zelfs op open zee heeft Willy er last van.  Toch was het prachtig om te zien en hebben we ons uiteindelijk best vermaakt. De kans is echter groot dat de boottocht van het Zuider- naar het Noordereiland de laatste zal zijn, want dit is niks voor ons :).

Na een nachtje slapen in Te Anau vertrekken we op dinsdag 14 maart weer richting Queenstown.

1. Heidi (nicht):
    15 maart 2017
    Mooi om jullie avonturen te volgen. Heel veel plezier nog!
  2. Anna:
    18 maart 2017
    Prachtig land is het toch!! En wat een heerlijke muts!!