Abel Tasman

29 maart 2017 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

De dag dat wij naar Kaiteriteri zouden gaan (opstapplaats voor Het Abel Tasman park) waren de weersvoorspellingen niet goed. Tja....dat gedeelte is echt een 'mooi weer' gedeelte dus wat doen we dan.....we gooien de plannen om. We reden naar Nelson om daar een nachtje te blijven. De volgende ochtend zijn we met Max naar een zwembad gegaan in Richmond om vervolgens naar Kaiteriteri te rijden.

Nelson hebben we verder niet bekeken.....keuzes keuzes...zo hebben we ook moeten besluiten niet naar de Golden bay en Farewell spit te gaan. Ach ja, er zijn ergere dingen. Wel is Max op de camping in Nelson echt gaan lopen!

Eenmaal in Kaiteriteri klaart het weer meteen op en komen we op een heerlijke vakantie plek. De camping ligt direct aan het strand enkel gescheiden door een rustige weg. Het is nu geen hoogseizoen meer dus het strand is lekker rustig. Ook is dat heel fijn qua plannen. We boeken niks en bekijken gewoon iedere dag wat we doen. Overal is nog wel plek.

In Kaiteriteri besluiten we de boot taxi te boeken voor de dag erna. We laten ons droppen op een strand in het Abel Tasman park. Om 11:45 worden we dan weer opgehaald. Zo kan Max daarna lekker slapen. Dit ritme bevalt ons super goed. Zo blijft iedereen in opperbest humeur en hebben de mama's tijdens zijn slaapje lekker de tijd om te relaxen en de route te bekijken.

Zo gezegd, zo gedaan. Eenmaal op het strand in het Abel Tasman park is het nog wat bewolkt en maken we eerst een wandeling naar een andere baai. Daarna lekker relaxen en spelen op het strand totdat de boot ons weer op komt pikken.  In de middag nog lekker naar het strand in Kaiteriteri. Wat een top dag!! Max speelt tegenwoordig ook zo lekker met een bal of met autootjes. Op het strand haalt hij verder gekke streken uit. Eet de ene hap zand na de andere en loopt rond als een aapje. Jullie zouden zijn koppie dan eens moeten zien.

Het is verleidelijk om hier te blijven, maar we willen nog graag de Queen Charlotte Drive rijden en een wijntour doen op de fiets. We besluiten dus na twee nachten te gaan rijden en komen uiteindelijk vandaag, 29 maart, aan op een camping tussen Havelock en Picton in.

Nog een paar dagen Zuidereiland en dan op 1 april de boot naar het Noordereiland.

1. Heidi (nicht):
    29 maart 2017
    Wat een heerlijk relaxt moment om echt te gaan lopen, op vakantie (dat deed onze dochter ook :) ) Veel (loop)plezier nog, Max!
  2. Jantine:
    30 maart 2017
    Ow wat heerlijk weer om te lezen! Mooie foto's! En Max' eerste stapjes, wauw! Knapperd! Straks lekker naar het noorder eiland! Gaaf!!
  3. Thefamilyontour:
    30 maart 2017
    Max is inderdaad een knapperd, dat vinden wij ook;).
    Hij is nu zelf ook op wandel avontuur in NZ, hihi!
  4. Anna:
    30 maart 2017
    Jeej!! Lopende Max!! Leuk jullie 3 met pet! En wat een heerlijk weer!!;);)
  5. Simone:
    31 maart 2017
    Fantastisch he Abel Tasman! Was zeker 1 van onze favorieten. Super dat Max loopt!