Tapotupotu en Cape Reinga

13 april 2017 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Na de bay of islands rijden we naar het noorden. Tegenwoordig boeken we geen camping meer, maar rijden we er eerst heen om te kijken wat we er van vinden. We zouden eigenlijk een uur onder Cape reinga blijven slapen. Echter vonden we de camping niks en het regende de hele dag. De enige andere optie was een camping vlak bij Cape reigna. Zonder facilliteiten, maar met de kans op een ochtend aan het strand in de zon......waarom niet! En daar gingen we.

Zodra we aan kwamen rijden wisten we dat we goed zaten.....wauw! Gauw gaan slapen en jawel.....de volgende ochtend heerlijk ontbijten aan zee in de zon. Super na die regen. Het was de mooiste locatie en goedkoopste camping die we hebben gehad. We hebben lekker rustig aan gedaan en zijn vertrokken naar Cape reinga. De Maori geloven dat de zielen van de overledenen vanaf daar vertrekken, een heilige plaats. Max had weer weinig zin, maar wij vonden het prachtig!! Het was alles wat we er van verwachten. Heel indrukwekkend. Ook komen hier de Tasmaanse zee en de grote oceaan samen.

Wat we hierna gaan doen weten we nog niet precies. We besluiten in ieder geval 1,5 te rijden naar een camping bij Ahipara. Daar kun je zandsurfen. Om die reden slaan we de Te Paki sanddunes over.