Orewa en Auckland

17 april 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We hebben geluk! Auckland is in ieder geval niet getroffen door de cycloon Cook. Ook schijnt ineens volop de zon. Bizar maar heerlijk natuurlijk.

Na twee heerlijke nachten in het huis (hangen, spelen, in een normaal bed slapen, nog kunnen praten als Max gaat slapen etc) besluiten we verder te rijden. Op 15 april is er in Auckland een rugby wedstrijd. Dit willen we toch wel graag zien. Echter begint het pas om 19:30 en hebben we natuurlijk geen oppas voor Max. We nemen Maxi gewoon mee! Door de huizen crisis in Auckland (net zoiets als Amsterdam) zijn er niet echt goede campings. Enkel wat parkeerplaatsen of campings op ruim een half uur rijden. Daarom boeken we in de buurt van het stadion vast een kamer via airbnb.

Voordat ons Auckland en rugby avontuur begint rijden we naar een camping in Orewa waar we de laatste 3 campingnachten van ons Nieuw Zeeland avontuur ook zullen verblijven. Het is pasen en het lijkt alsof alle Nieuw Zeelanders nog even gaan kamperen. We hebben heel veel mazzel en er blijkt net een plekje 'beachfront' te zijn geannuleerd. Die kunnen we mooi inpikken! Het wordt een topdag. De zon schijnt vollop en we belandden precies tussen een Nieuw Zeelandse familie die ons meteen helemaal opnemen. Deels Nederlandse roots en een kindje (Finn) die een maand jonger is dan Max. Het kon niet beter. We worden getrakteerd op hapjes en drankjes en vinden het heerlijk om een familie te hebben voor een dag. Dat mis je toch wel eens op reis. Ze komen zo af en toe ook nog in Nederland dus er staat bij ons een bed voor ze klaar!

Wat we ook echt even moeten vermelden is hoe trots we zijn op Max. We zien hem groeien en zich ontwikkelen de laatste weken. Niet alleen qua lopen en het uitspreken van steeds meer woorden. Hij luistert ook zo ontzettend goed en is een beleefd lief mannetje. Hij is niet meer zo verlegen op nieuwe plekken en maakt overal vrienden, jong en oud. Zo waren we hem in de ochtend even kwijt. Zat hij rustig bij de buren in de caravan een boekje te lezen....dan smelt je toch.

Na deze gave ervaring vertrokken we de 15de naar Auckland. In de ochtend hebben we de stad bekeken. Zoals wel vaker zijn we daarna op de parkeerplaats blijven staan voor Max zijn slaapje. Vervolgens op naar onze overnachting in de kamer via airbnb. Een heerlijke plek op 20 minuutjes lopen van het stadion. Toch gaaf om te zien.....zo'n rugby wedstrijd. En Max......die bleef gewoon wakker zonder een kick te geven. Tijdens de tweede helft zijn we naar 'huis' gegaan en om 21:30 lag hij heerlijk te slapen.

De volgende dag zullen we toch vertrekken naar de Coromandel. 'You should be fine' zo zeggen ze hier dus hop! Gaan met die banaan!

1. Eefie:
    18 april 2017
    die foto van max op de bank met een boekje..... fantastisch!
  2. Simone:
    19 april 2017
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Het Noordereiland is idd zo anders dan het zuider. Geniet nog van de laatste dagen daar.