Ahipara en Baylys beach

16 april 2017 - Baylys Beach, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we dan.....Ahipara. Dat zandsurfen.....dat blijk je dus alleen te kunnen doen na een fikse wandeling of door een dagtour te doen naar de Te Paki sandunes. Mmmm dat gaat hem niet worden voor ons. Even twijfelen we of we terug gaan. Dat zandsurfen leek ons toch wel erg gaaf. Echter is dat een rit van in totaal 3 uur. Als Max dan in de middag wakker wordt met een heel heet hoofd en Willy helemaal onderspuugd besluiten we niet terug te gaan en eerst te kijken wat de dag van morgen brengt.

Max heeft de volgende dag nergens meer last van gelukkig. Toch maar even vragen of er misschien een surflesje voor Bibi is. Jawel hoor! Nu meteen! En omdat er geen groep is krijgt ze surfles voor het groepstarief, maar dan prive! Ze vond het super om eens te doen. En direct stond ze ook een paar keer! Max en Willy hebben het eens goed bekeken, na een stevige windvlaag zijn de twee zandmannetjes toch maar even vanuit het surfhuis gaan kijken.

Wat nu te doen de komende dagen. Er komt veel regen aan en we hebben eigenlijk wel behoefte aan een gewoon huis. We besluiten twee nachten te boeken in een huis bij Baylys beach via airbnb. Achteraf komt dit ontzettend goed uit. We zien op het nieuws dat cycloon Cook over Nieuw Zeeland zou gaan. Grappig genoeg kregen we na cycloon Debbie wel wat appjes vanuit Nederland. Die kwam echter niet over Nieuw Zeeland. Nu cycloon Cook niet in het nieuws is weet Nederland van niks hihi. Wij zaten heerlijk in een huis en bovendien in het 'goede' gebied. Wel raar om op tv te zien dat de weg waar we gisteren reden nu afgesloten is. De cycloon is tegen de verwachtingen in opzich meegevallen. Het is nu alleen even afwachten of we naar Auckland kunnen en of we de Coromandel (gebied in Nieuw Zeeland) nog kunnen bezoeken.

We zullen zien....

1. Marion:
    17 april 2017
    Ik begrijp helemaal niks van dat zandsurfen?
    Is dat Bibi op de golven?
  2. Irene en Evert:
    17 april 2017
    Stoer en sterk en Max vindt zand gelukkig ook lekker!
  3. Thefamilyontour:
    18 april 2017
    Sorry, we waren niet helemaal duidelijk. We zijn niet gaan zandsurfen omdat de hoge duinen te ver weg waren. In plaats daarvan heeft Bibi een gewone surfles gehad